van Verdun naar Domremy - Reisverslag uit Domrémy-la-Pucelle, Frankrijk van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu van Verdun naar Domremy - Reisverslag uit Domrémy-la-Pucelle, Frankrijk van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu

van Verdun naar Domremy

Door: Jean

Blijf op de hoogte en volg Mariet en Jean

25 Mei 2017 | Frankrijk, Domrémy-la-Pucelle

De natuur is afwisselend met bossages, heuveltjes, weilanden en beekjes. Het is genieten onderweg met het mooie weer. We horen de krekels overal. Vandaag een vlakke etappe van 118 km gehad. Tussenstop gemaakt in Pagny sur Meuse, waar we een pate Lorraine en een burger hebben genuttigd tijdens het bijladen van de accu's. Domremy is de geboorteplaats van Jeanne d'Arc. Geen WIFI en tote hose op de camping municipal. We zijn naar de kathedraal geweest, want die ging om 19.00 uur dicht. Het restaurant voor de Pelegrins (bedevaartganagers) was afgebroken en opnieuw opgebouwd, maar helaas nog niet operationeel. Dus ander restaurantje gezocht; de eerste bleek gesloten, de tweede had geen kaart meer, maar ze wilden voor ons alle lokale gerechten serveren. Het werd weer een pate Lorraine met een croque monsieur. Na het invallen van de duisternis nog teruggegaan naar de kathedraal voor wat foto's.