van Latour-de-France naar Thuir - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu van Latour-de-France naar Thuir - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu

van Latour-de-France naar Thuir

Blijf op de hoogte en volg Mariet en Jean

05 Juni 2017 | Frankrijk, Latour-de-France

Meteen na het ontbijt een klim van 10 km voor de kiezen is niet aan te raden, maar we hadden geen andere keuze. Het spijtverteringsstelsel was nog in volle gang en dat levert minder trapkracht op. De omgeving is heel anders door de kale rotsen en schaarse begroeiingen. In de verte zien we een stuwmeer liggen. We passeren Cassagnes en Belesta en Rond Ile sur Tete treffen we kalkrotsen die de horizon heel apart tekenen. In het stadje is de kerk gesloten, net zoals het Hospice. Daarna volgt een rit door de fruitgaarden van de Pyrenees Oriental tot in Thuir, waar we nog net de laatste momenten van de markt mogen meemaken. We trakteren ons zelf op een gebakje bij de boulanger/ patisserie in het dorp. Daarna keren we via dezelfde weg weer terug naar Latour met opnieuw een klim van 10 km. Deze verloopt echter gemakkelijker doordat hij minder steil is.

• 05 Juni 2017 - 10:58

Jan Weerts:

Hallo Jean en Mariet,

Leuke foto's weer en fijn, dat jullie je vrienden hebt ontmoet, dat is natuurlijk prima. Lijkt me een mooie omgeving. Deze streek van Frankrijk is onbekend voor me. Nog veel succes onderweg naar Barca en de hoogte meters zullen wel indrukwekkend worden.
    Groeten Jan en Carla

• 05 Juni 2017 - 11:49

Frans En Mariet:

Hallo Mariet en Jean,
    Wat een leuke dag hadden we gisteren, jammer van het slechte weer, het is hier nu nog steeds niet te best. Maar dat heeft aan het leuke bezoek niets afgedaan, goede reis verder,
    Doei , ook namens Leo en Roelie, die zijn een flink stuk wandelen.
    Frans en Mariet

Tags: Thuir