Met de bus naar Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu Met de bus naar Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Barcelona

Door: Jean

Blijf op de hoogte en volg Mariet en Jean

14 Juni 2017 | Spanje, Barcelona

Vanochtend met de bus vanaf de camping naar Plaza Catalunya in Barcelona gebracht. We lopen vanaf de Plaza naar de Sagrada Familia, waar we om 11.45 naar binnen mogen. Onderweg nog tijd genoeg om een kopje koffie met een croissantje te eten in een bar. De prijs viel mee € 4,20 voor 2 personen. Bij de Sagrada waren we niet alleen. We mochten niet eerder naar binnen, maar moesten ons aan het tijdstip houden die op het entreebiljet stond. Het was een geweldige ervaring om de grootsheid en gedetailleerdheid van het bouwwerk aan de binnenzijde te mogen aanschouwen. Schitterende glas in loodramen in vele kleuren en vormen kleurden de kerk. De steigers staan nog steeds aan de kerk en voorlopig zijn ze nog niet uitgebouwd. Ze verzinnen telkens nieuwe dingen om te blijven bouwen. Na het bezoek aan de kerk hebben we gelunched in het park, waar muzikanten zorgden voor een gezellige sfeer. Daarna moesten we in de rij aansluiten om weer op de hop-on-hop-off bus naar park Guëll vervoerd te worden. Park Guëll is een door Gaudi ontworpen park voor een opdrachtgever, waar hij gewoond heeft tot hij aan de Sagrada familia begon te bouwen. Het was flink klimmen in het park, maar het was wel de moeite van het beleven waard. Na afloop met de bus terug naar PLaza Catalunya waar we door de campingbus weer werden opgehaald om 18.00 uur.

• 14 Juni 2017 - 13:50

Jan Weerts:

Jean en Mariet,

Mooie foto's, ik krijg zo zin om ook eens naar Barcelona te gaan.
    Groeten, Carla en Jan

Tags: Barcelona