Mataro en Barcelona - Reisverslag uit Mataró, Spanje van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu Mataro en Barcelona - Reisverslag uit Mataró, Spanje van Mariet en Jean Augenbroe - WaarBenJij.nu

Mataro en Barcelona

Door: Jean

Blijf op de hoogte en volg Mariet en Jean

08 Juni 2017 | Spanje, Mataró

Vanochtend met de shuttlebus een bezoek gebracht aan de markt in Mataro. Een kledingmarkt rond de overdekte hal van verse groente, fruit, vlees en vis in Mataro. Daarna met de buit terug terug naar de camping. Kopje koffie gedronken, tickets gehaald voor de hop on hop off bus in Barcelona en de tickets voor de Sagrada familia en park Guell in Barcelona voor vrijdag.
Daarna met de shuttle naar het station in Mataro, retourtickets voor de trein gekocht en met de trein naar Barcelona gereisd tot playa Cataluna in het midden van Barcelona. We waren niet alleen, want je hoorde alle Europese talen om je heen. Met de bus de blauwe route genomen langs veel bezienswaardigheden van Gaudi. Barcelona lijkt op een groot openluchtmuseum van bouwwerken van Gaudi. Heel mooi zijn de grote pleinen en de vele groen aanplantingen in de stad. Veel aandacht is besteed aan de instandhouding van de olympische complexen uit 1992. Mont Juich is geweldig om te zien en in de stad volgt de ene verbazing de andere op. Bijna aan het einde van de blauwe route zijn we overgestapt op de rode route van de hop on hop off bus. Ook hebben we nog een bezoek gebracht aan de Santa Maria del Mar (kerk met historie). Heel bijzonder om te ervaren. Moe maar voldaan hebben we om 17.30 de trein terug naar Mataro genomen. Morgen volgen onze geplande bezoeken aan Barcelona

• 09 Juni 2017 - 09:44

Joep En Marlie:

Hoi Mariet en Jean,
    Mooie foto's, geniet maar van Barcelona
    Groetjes

• 09 Juni 2017 - 10:41

No En Ria:

Mariet en Jean, geweldig, doel bereikt. Nu genieten van prachtig Barcelona. Kijk ook in de knusse kleine straatjes met verborgen hofjes.Er is veel te zien.
    Tot binnenkort in Limburg. Lieve groetjes.

• 09 Juni 2017 - 17:11

Ria Smeets:

Lieve Mariet & Jean
    Chapeau met jullie geweldige prestatie. Met ups en downs hebben jullie het einddoel bereikt.
    We hebben genoten van jullie verhalen en mooie foto's.
    Geniet van de highlights van Barcelona. Ze liggen voor ons nog vers in het geheugen (nov. 2016)
    We wensen jullie een fijne reis retour naar Doenrade.
    Tot ziens!
    Lieve groet Jacques en Ria

• 10 Juni 2017 - 19:35

Jan Weerts:

Hallo Mariet en Jean, Barcelona bereikt prima! Lijkt me een heel mooie stad , wanneer ik jullie foto's bekijk. De Sagrada Familia lijkt me inderdaad een heel afwijkende kathedraal. De Mont Juich zou ik ook zeker nog eens willen bezoeken evenals Camp Nou natuurlijk.
    Veel plezier in Barcelona en een goede terugreis alvast. See You in Doonder.
    Groeten, Carla en Jan

• 12 Juni 2017 - 16:12

Els Souren:

Hoi Mariet en Jean,

Wat een geweldige prestatie dat jullie Barcelona hebben bereikt. Proficiat!!!! Geniet maar van deze mooie stad en hopelijk zien wij Mariet weer snel terug in Simpelveld.
    Groetjes Els

• 13 Juni 2017 - 18:51

Mia En Wil:

prima prestatie, we doen het jullie niet na.
    Geniet er nog even van in Barcelona. We wensen jullie een behouden thuiskomst.
    groetjes, Mia en wIl

Tags: Barcelona